لنت ترمز پراید textar

دوام بالا ترمزگیری عالی مقرون به صرفه مورد استفاده در انواع خودرو پراید

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نوع لنت: دیسکی
  • جنس: نیمه متالیک
  • محل نصب: چرخ جلو
  • تعداد: دو جفت
فروشنده فروشنده: نایاب پارت
آماده ارسال ناموجود
478,000
3%
465,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

لنت ترمز چرخ جلو (تکستار) پراید وظیفه ایجاد اصطحکاک با دیسک چرخ های  خودرو را بعهده دارد ، لنت ترمز مناسب و با کیفیت نقش بسیار مهمی در امنیت  سر نشینان خودرو دارد همچنین یک لنت ترمز خوب باعث عدم سر و صدای مزاحم در  هنگام ترمزگرفتن و عدم آسیب به دیسک های چرخ و قطعات خودرو می شود، لنت ترمز  تکستار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ساخت کشور المان می باشد.

محصولات مرتبط

سیستم ترمز خودرو

لنت  یکی از بخش های مهم سیستم ترمز است چون قسمتی است.  که با روتور (به  اصطلاح دیسک خودرو ) تماس پیدا می‌کند و ضمن ایجاد اصطکاک به آن فشار وارد  می‌کند.فشار و اصطکاکی که به روتور وارد می‌شود، همان چیزی است که حرکت چرخ  را کند کرده و در نهایت هم، آن را از حرکت باز می‌دارد. وقتی چرخ ها  نچرخند، خودرو هم متوقف می‌شود.

از آن جایی  که نقش لنت ها در سیستم ترمز ساده است، گاهی اوقات نادیده گرفته  می‎شوند. هر بار که سرعت کم می‌کنید یا می‌ایستید، به دلیل این که وزن  زیادی روی چرخ هاست و با سرعت زیادی هم می‌چرخند، فشار زیادی به لنت ها  وارد می‌شود.

در ادامه مطلب چیزهایی درباره لنت هایی که از مواد شیمیایی آلی درست شده‌اند، یاد خواهیم گرفت.

در  گذشته لنت های ترمز با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند. علت استفاده از  آزبست این است که لنت ها در معرض اصطکاک بالایی هستند، اصطکاک هم گرمای  زیادی تولید می‌کند. آزبست ماده‌ای است که گرما را به خوبی جذب و پراکنده می‌کند.

پس  مشکل  کجاست؟ وقتی آزبست ساییده می‌شود، غباری تولید می‌کند که استنشاق آن  برای سلامتی زیان‌آور است.هنگام ترمز گرفتن مقدار زیادی غبار آزبست تولید  می‌شود. امروزه لنت ترمز و دیگر اجزاء سیستم ترمز از مواد آلی بی‌زیان  ساخته می‌شوند.

لنت ترمزهای آلی که گاهی  لنت ترمزهای آلی غیر آزبستی هم نامیده می‌شوند، از مواد طبیعی نظیر شیشه،  لاستیک و رزین ساخته می‌شوند.این مواد می‌توانند دمای بالا را تحمل کنند.  در واقع، دمای بالا کمک می‌کند تا اجزاء لنت بیشتر به هم  بچسبند. کولار (Kevlar) هم در بسیاری از لنت ترمزهای آلی، عنصری مهم به  شمار می‌رود.

مزیت لنت ها آلی چیست؟

مزیت  لنت ترمزهای آلی و لنت ترمزهای کولاری، این است که از موادی ساخته شده‌اند  که وقتی ساییده می‌شوند آلودگی ایجاد نمی‌کنند و تولید آن ها هم آسان‌تر  است.

این لنت ها از لنت های دیگر نرمترند، در نتیجه سر و صدای کمتری هم تولید می‌کنند.

عیب لنت های آلی در چیست؟

عیب  لنت ترمزهای آلی این است که نرم هستند، در نتیجه زودتر ساییده می‌شوند.  وقتی هم ساییده می‌شوند بیشتر از دیگر انواع ترمز، غبار تولید می‌کنند.

با  در نظر گرفتن این موارد، لنت ترمزهای آلی گزینه مناسبی برای کامیون های  سنگین یا ماشین های مسابقه‌ای نیستند که مجبورند با سرعت زیاد ناگهان متوقف  بشوند.

لنت های آلی برای چه خودرو هایی مناسب هستند؟

لنت  ترمزهای آلی و کولاری بیشتر برای خودروهای کوچک مناسبند.  که معمولاً با  آن ها به صورت تهاجمی رانندگی نمی‌شود.وزن پایین خودرو ضمن این که توقف را  نرم و آسان می‌کند، شکل و ترکیب لنت ترمزهای آلی را حفظ می‌کند. در نتیجه  ایمنی رانندگی بالا می‌رود

نوع لنت
دیسکی
جنس
نیمه متالیک
محل نصب
چرخ جلو
تعداد
دو جفت
مناسب برای
پراید

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...